tisdag 18 februari 2014

Ateljé och arbetsrum planeras




Jag sitter just nu vid detta väldigt renstädade skrivbord, vilket är ganska ovanligt när det gäller mig.
Överallt lyckas jag att skapa små högar med papper och annat som inte tillhör kategorin papper.
Till slut ser jag inte högarna för jag har blivit så van vid dem,som om de ska ingå i resten av inredningen som en slags installation. Dessa högar fortsätter jag sedan dessutom att bara fylla på.
Vad är det för fel på mig egentligen, är det bara jag som har det så hemma?
Men idag fick jag det där rycket som kommer alldeles för sällan och rensade i mina små pappershögar.
För nu ska jag planera vår ateljé/arbetsrum som blev klart i helgen!





Kanske kan de där "look-tagsen" jag köpte i USA komma till användning nu då, för 
jag hade nog en idé om att det skulle bli lättare att hitta sina saker om man satte
fast en snygg liten tag på dem ;-)


Vi har ju valt att tapetsera  alla våra rum med tapeter passande ett hus/gård som vårt byggt 1845 så vill jag ha ett lite ruffigare och inte för alltför gulligt arbetsrum/ateljé. Jag tänker mig att det ska stå ett ganska rejält arbetsbord framför ett lika stort fönsterparti som det i vårt sovrum. Arbetsskivan funderar jag på om 
den ska få vara en gammal golvbräda som jag ska fixa till eftersom jag vill känna att jag ska inte ska behöva vara rädd om det. Här ska jag kunna sitta och skissa och måla bla. 
Jag tänker även att det ska finnas plats för bra förvaring och en extra liten datorhörna som är ren (!) 
 Jag vill ha det lite slitna med det nya moderna i detta rum som ska få en skön mix helt enkelt,
och framförallt ska det ju kännas som ett inspirerande rum där man verkligen får lust att skapa!








Jag har en hyfsat klar idé om hur det ska se ut eftersom det pågått i huvudet under den 
långa tid det tog att färdigställa rummet av förklarliga skäl. Jag har ändå genomgått en ganska omfattande
ryggoperation då jag varken fick eller kunde göra någonting. Det tar tid om man bara ska göra
allt på helgerna på en person vilket då varit min man i detta fall. Eftersom jag tapetserat alla övriga rum (7st) i hela huset så kom frustrationen hos mig nu på slutet, när rummet stått ofärdigt sedan i september över att verkligen bli klara, för nu kände jag att jag kunde vara med lite försiktigt och tapetsera igen!


Jaha, nu ska jag brygga en kopp kaffe och skissa vidare!
Ha en fin fortsatt tisdag!



Bilderna ovan är hämtade fån google "inspiration arbetsrum"





Inga kommentarer: