tisdag 25 februari 2014

Vårtecken...







Tisdagen den 25 februari och våren känns i luften!
Det känns lite fel att sitta inne och blogga men jag har varit ute några timmar i det underbara solsken från en blå himmel som vi har idag!
Så nu det var dags för ett nytt coffebreak och att uppdatera min blogg.



 För mig är våren den allra bästa tiden på året.
Allt i naturen vaknar till liv igen vilket känns lika häpnadsväckande varje gång.
När man ser all tomma grenar och buskar som står och fryser ute så tänker jag att det aldrig mer kan bli grönt igen. 



Men det dröjer ju lite till...så i väntan på grönskan ute så fyller jag hus och hem med grönt inne.
I helgen flyttade jag ut halvmånebordet på glasverandan istället för det gjorde sig mycket bättre där än i vardagsrummet.
Några pärlhyacinter och orkidéer fick ta plats tillsammans med saker som jag tycker om att ha framme.




I lyan i stan fyller jag även upp med blomster och pärlhyacinterna fick ta plats på det franska gamla vitrinskåpet i köket också där tillsammans med några reseminnen och annat som jag mixar i en salig blandning med nytt.




Den här tiden blir jag även sugen på att skaffa lite nya vårkläder. Vinterkläder köper jag sällan, eftersom jag tycker att man ändå inte ser allt under tjocka vinterjackor, mössor och stora halsdukar i alla fall.
Det är nu jag vill ha lite nytt i garderoben.
Får se vad det kan bli :-) 

En fortsatt skön tisdag till er!
Kram
Ann









Inga kommentarer: