tisdag 4 mars 2014

Det är något med stolar...



Det är något med stolar som fascinerar mig. 
De kan se så där ensamma och övergivna ut.
Men de kan utstråla en pondus och kaxighet likaväl.



De kan vara gamla och verka helt uttjänta...men om man tittar lite närmare på dem så finns den där charmen kvar som gör att de kan fylla ett nytt syfte genom att bara låta dem få vara som de är...









 Den här fann jag på en loppis uppe i Sundsvall och jag tycker den är så vacker!




Den här gungstolen är ett arvegods och har alltid stått i huset.




Jag kan inget annat säga än att Ikea lyckats väldigt fint med gungstolen Värmdö. 
Den superenkla stilrena och funktionella stilen andas mycket Norrgavels design.
Prisvärd och stilren det gillar vi ju
men visst hade det känts bra med en gungstol från Norrgavel!

 Ett gäng helt nya stolar har fått flytta in hos oss, nämligen Thonetstolarna, jag har kikat på dem länge och väl och nu var det så dags att införskaffa dem.
Jag återkommer med en bild på den nya installationen här hemma lite senare!

Ikväll blir det ett event i form av en inspirerande föreläsning om kreativitet, inre ledarskap spränga sina inre gränser och att drömmar kan ge dig framgång ;.)

En underbar tisdag önskar jag er!

Ann






Inga kommentarer: