måndag 3 mars 2014

Små små steg...



Vi har ju haft två rum på övervåningen allra längst in i huset som stått orenoverade fram till sent i höstas.
Det har nästan känts lite spöklikt eftersom det varit fullt med gamla möbler och skräp därinne och dessutom varit iskallt och kolsvart eftersom vi inte haft varken el eller värme där.
Men så i sent i höstas stod det då äntligen klart.
Vårt sovrum.



 I helgen satte vi den sista spiken i väggen härinne tror jag!
Jag fann de här söta, coola betongspiken som fungerar fint till morgonrocken och kanske något halsband.
Jag har letat efter krokar i kopparfärg som Granit haft i sitt sortiment
men de har varit restnoterade länge så min lycka var total när jag fann dessa små läckerbitar!




Vi har valt att tapetsera rummet med tapeter från Lim&handtryck 
Tillsammans med de bruna fina möblerna vi hade och de varma koppartonerna känner jag att vi fått ett sovrum som är gammaldags romantiskt men samtidigt som det fått en lite tuff touch.



 Nu är faktiskt detta vårt sovrum klart!
Det bästa med detta rum som ligger allra längst in i huset är att när hela familjen är samlad så har vi en egen avdelning för oss själva eftersom rummet intill ska bli ateljé och arbetsrum!
Det ska inredas så snart som det bara är möjligt!


Nu jag önskar er en fin start på den här veckan!
Ann








Inga kommentarer: