måndag 16 juni 2014

Att anlägga och integrera en ny trädgård i den gamla...





Första sommaren 2009


 Vi sitter ibland och kikar på gamla bilder från när vi köpte vårt hus och följer sedan år för år för att själva se hur mycket arbete vi lagt ner och känna oss stolta över vilket fint resultat vi nu står med fem år senare.



Sommaren 2013.Fasaden är bytt och färdigmålad




Nu,sommaren 2014


Alltså vi är så nöjda med att ha en riktigt fin trädgård med olika platser att sitta på och  det allra nyaste är vårt sköna trädäck gjort i Organowood och helt underbart att bara gå ut barfota på!

Vi har sol hela dagen och flyttar oss lite efter var det känns bäst att sitta.
Det konstiga är att jag ofta hamnar på stentrappan på glasverandan eller på berghällen vi blottat som ligger till vänster ner bakom syrénbusken i bilden...
Där känns det nästan som om man är på västkusten ;-)

Den här sommaren ska vi "bara" renovera en del fönster som är kvar och så ska jag plantera två nya egna äppelträd :-))

Nu önskar jag dig en jättefin start på nya veckan!


Kramar från mig!
 Ann





2 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilket underbart hus! Och vilken förvandling ni har gjort!! Ser ut som att ni bor på ett fantastiskt läge oxå. Jag drömmer om ett sånt där gammalt hus att få göra om men det innebär ju mycket jobb... Kram Suss

Unknown sa...

Hej Suss! Tack vad varmt det känns med dina fina ord :-) Ja vi har slitit i många år nu så det är fantastiskt att bara få gå runt och njuta lite utan någon brådska att fixa något akut...
Stor kram!
Ann