tisdag 24 juni 2014

Musselmalet...





Jag har i många år sneglat på detta vackra porslin
Royal Copenhagens Musselmalet...
En god vän hade tekopparna men använde dem som kaffekoppar på morgonen och det var nog då jag blev kär i porslinet.Det var så ljuvligt att sitta i hennes vackra hus och titta ut över havet långt därborta med kaffet i en Musselmaletkopp

Jag äger idag ett par små fat utan koppar som jag har fyndat på loppis för endast ett par kronor.
Men aldrig att jag sprungit på mattallrikarna ELLER tekopparna på loppis!
Jag vet ju att de kostar en hel del, men önska sig kan man ju...
inte att det prioriteras just nu...





De sista två bilderna är hämtade från nätet 


 Men en dag så kanske detta vackra porslin kommer in i mitt hus...

Visste ni förresten att Royal Copenhagen (ursprungligen Den Konglige Porslinsfabrik) är en av Europas äldsta tillverkare av porslin...med start år 1775


Önskar dig en fin tisdag!
Kram
Ann




1 kommentar:

Patricia sa...

Åk till Danmark och gå på loppis där. Större chans att hitta porslinet där. Patricia