torsdag 30 april 2015

Vårtecken...



Det sover en Prins i vårt hus. 
Vi har tillbringat hela dagen tillsammans Han och jag.
Han som pratar oavbrutet och sjunger alla barnvisor som finns utantill.
Han som för det mesta är som en solskensstråle. Det är Han som snärjer mitt hjärta med sina klarblåa ögon...


Men innan han somnade tog vi en sväng tillsammans i trädgården för att kika på vårtecken.




Pärlhyacinterna har vuxit till sig och jag kommer definitivt att plantera nya lökar...




Förra våren planterade vi tre stycken stjärnmagnolior. En av dem har tagit sig riktigt fint och titta, den blommar snart ut...!




Pionerna drar iväg :-)Här ska jag utöka med vita doftpioner som tillsammans med den gamla sorten som är djupt rosa kommer bli fina tillsammans.



Här satte jag alliumlökar i höstas... de kommer fint...





Även mängder av tulpaner men det kommer definitivt planteras fler till hösten :-)





Jag blir faktiskt lika förundrad varje år att det kan växa upp efter vinterns dvala...det känns ju ibland lite hopplöst när vi har så lång vinter med kala träd och buskar...

Men efter kvällens runda känner jag att nu, nu blir det bara bättre...

Valborgskram från mig,
Ann


Inga kommentarer: