tisdag 19 april 2016

Återställandet...


Vid rensningen av ladan "hittade" jag de gamla originalgrindarna som vi blästrade och målade om i somras.
De står här och väntar på att få hängas upp på de handhuggna grindstolparna där de hängde trötta och rostiga när vi köpte huset 2009.

Jag hade nästan glömt bort dem, som om jag har vant mig vid att inte ha dem uppe, men nu ser jag fram emot att få återställa dem där de kommer utgöra den tredje entrén till trädgården upp mot glasverandan.



De andra två grindparen hängdes upp i somras och då i nyproduktion eftersom de inte fanns sparade.


Bilden på den allra första nyproducerade grinden som kom upp, tillbaka till den plats där det en gång hängde ett grindpar...

Nu fortsätter jag planera inredningen i ladan :-)

Må fint och kram från mig!
Ann


Inga kommentarer: