onsdag 24 augusti 2016

Augustikvällarna...



Augusti och de sista sommarkvällarna som är så sköna. 


Jag hänger lyktor i äppelträden förutom den fina solcellslingan och bara njuter av kvällarna nu. 


Getingfällan.


Det mörknar tidigare och tidigare, men jag försöker ta det med ro...


Jag tänker att den här vintern inte ska få ta mig så hårt som vintrarna gärna gör. Det finns så mycket fint att fylla mörka höstdagar och kalla vinterdagar med och jag planerar redan en "skördefest" här hemma.


Det är vackert med alla årstider, även om både våren och sommaren hör till dem jag tycker allra mest om, och tidig höst, när löven ändrar färg, men sen...

För två år sedan fick vi en fin äppelskörd. Då mustade jag en hel del äpplen tillsammans med min svärmor. I år blir den lika fin och jag lämna äppelskörden till ett musteri.

Bara en sådan sak, äppelmust, äppelmos, vinbärssaft, gelé och äppelpajer som kommer att förgylla och ljusa upp hösten och vinterns alla mörka kvällsmiddagar.

Det känns riktigt fint. 

Må gott och var rädd om dig,
Kram
Ann



Inga kommentarer: