fredag 26 augusti 2016

Taklagsfest!


Igår kom den sista takstolen på vår nya lada på plats!





Kransen kom upp som sig bör och en liten taklagsfest som hör till förstås!











Tillsammans med dessa goa och duktiga killarna!
Peter till vänster som är byggmästaren med egen firma Högryd Bygg och Fix, har varit med på vår resa sedan 2011. Det känns tryggt att ha honom med sig i detta stora ladabygge. De andra killarna (förutom min man med "Wild chipströjan" som också gärna är med och spikar och skruvar) är "inlånade".


Uppe på andra våningen på logen. Det kommer bli så bra det här!

Jag vet att det är många av er som undrar vad vi ska ha ladan till. Många tycker säkert inte att det är en lada ens när jag berättar att vi ska ha garage, verkstad, ateljé/showroom för mina linneprodukter och en festloge däruppe.

Men vi har alltså sparat den vackra stenfoten där den gamla ladan stod och bygger upp en lada som vi ska försöka få att se ut som den gamla så nära som det går. Den gamla stod ju här i 100 år. Vi ska även koppla ihop den helt nya med den andra gamla ladan som vi har sparat ( se första bilden) och det gör vi genom att vi renoverar upp rännebron som alltid har gått emellan dessa båda lador.

För ett år sedan


Jag har äntligen fått igenom att vi ska sätta på dörrar som ser gamla ut. Det var en vän som hade gjort egna i den stil som passar miljön så nu har vi fått "receptet" på dessa :-)

Tack för att du kikade in, jag hoppas att du kommer att följa med oss hela vägen!

Må så fint,
Kram
Ann

Inga kommentarer: