tisdag 13 september 2016

En septemberdag på havet



Det kom ett sms tidigt i morse där det stod " Kan du ta ledigt idag? Jag tänkte ta båten ut på havet"


Det tog inte många minuter för mig att tveka, så jag snodde ihop en liten matsäck, och tog bilen till Näsets båthamn i Göteborg för att möta upp min vän vid deras båt.


Hon tog oss ut till Valö


Det är många fördelar med att vara sin egen företagare, och just idag så hade jag redan planerat att produktfotografera mina nya påslakan så jag tog helt enkelt med dem ut i naturen.

Vi fann en charmig utedusch,som blev en vacker upphängningsplats för dem.


Så jag förenade bara nytta med en oerhört stor glädje idag :-)
Vännen agerade assistent vilket var väldigt trevligt när jag spenderar mycket egentid på jobbet.





Det vackra lilla fyrhuset i bakgrunden


Vilken septemberdag!


På väg tillbaka till båten plockade vi litervis med slånbär, ett bär jag aldrig tidigare har plockat, så nu ska det bli slånbärssaft och kanske även en liten likör ;-)

Om vi badade? Jodå! Vi var riktigt svettiga efter promenaden och det blev två snabba uppfriskande dopp från båten för mig.
Vännen min, hon låg i längre, för henne var det en baggis ;-)
Den här dagen skrivs in i dagboken i hjärtat. 13:e september ocv ca 26 grader ute.

Tackar för en ljuvlig dag och kommer nog att sova riktigt gott inatt.

Kram
Ann




Inga kommentarer: