lördag 10 september 2016

Lite tankar kring ateljén i ladan







Vi kommer närmare och närmare besluten om hur det ska se ut inne i ladan.

Det är så otroligt spännande att utforma detta som vi har pratat om ganska många år nu. 

Nya ladan står på plats och snart finns det innerväggar och fönster där, det går undan ska ni veta.

Jag ska alltså äntligen få skapa en stor ateljé /showroom /butik där jag kan sy och sälja mina linneprodukter.
Maken får ett garage och så en verkstad där vi kan stå och renovera alla våra gamla fönster tex.

Min tanke är att ta vara på stockar och bjälklag och sätta i taket och på någon vägg. Jag tror att jag vill ha ett putsat utseende på väggarna, kanske till och med få till en bit tegelvägg någonstans.

Jag vill åt hållet och känslan - industrilokal, men med lite värme.
På golven vill jag ha trä som får stå för den varma känslan.
Ett riktigt stort arbetsbord som jag både kan klippa och screentrycka vid, men som även ska användas som matbord.
Jag tänker att jag även kan ha små event i ateljén nämligen
Men mer om detta senare.

Nu fick ni bara se en liten känsla av hur tankarna går. 

Det hinner ändra sig många gånger om, det vet jag ;-)

OBS!Alla bilderna ovan är hämtade från nätet och är inte mina egna!

Må riktigt fint!
Kram
Ann


Inga kommentarer: