tisdag 11 juli 2017

Om kärlek, uppmuntran och vänlighet.


Vi är på en roadtrip efter några tuffa år och extremt hårt arbete med Hermans lada https://m.facebook.com/hermanslada/
de senaste månaderna. Även om det sistnämnda bara är ofantligt roligt och kreativt behöver man lämna ett par dagar för att tanka lite ny energi.

Sagt och gjort vi åkte ner till Österlen och gjorde ett återbesök på Mandelmanns gård. Gustav Mandelmann gjorde rent i dammen och jag kunde inte låta bli att ta lite bilder på det. Tror inte att han tog illa upp för då hade han hojtat till.



När vi besökte gården förra sommaren trodde jag att det var hyfsat nytt att besökare fick tillträde till deras gård. 
När så TV sände serien om deras liv i vintras satt både maken och jag och njöt av deras generositet och den äkta glädje som de båda delar med sig av. Jag tror nog att det här är det mest genuina och oglamorösa program jag har sett på länge och som jag sa rakt igenom äkta.

Jag tycker om deras livsstil och delar mycket utav deras värderingar.

Jag hittade en artikel från Expressen och citerar 
" En del tycker nog att ni är lite flummiga?
" Haha , vi är inte flummiga. Vi är bara lyckliga och otroligt tacksamma att få bo på den här platsen och vara så nära naturen. Vi var galet lyckliga när vi flyttade hit och det är vi fortfarande. Vi har inte ångrat en sekund. Det är så lätt att skriva och tycka saker på Facebook och sociala medier om man undrar över saker och jag gillar kritiska frågor, men allt går mycket bättre om man möts öga mot öga"

Jag känner igen mig så när vi köpte Östergården i Dalum och nu gjorde om vår lada - Hermans lada https://m.facebook.com/hermanslada/

Övervägande har alla grannar och människor runt omkring varit så positiva och vi har fått så otroligt fin respons. Men det kommer alltid finnas någon som inte gör det. Men jag håller helt med Gustav och Marie Mandelmann , kom till oss istället och prata om det. Öga mot öga. Det är så vi själva vill lösa frågor och funderingar. Det är så vi kan fortsätta att se varandra i ögonen i framtiden.











Trött men uppsluppen och glad över några dagars ledig tid tillsammans och tankar ny energi på Österlen och 

Må bäst och ta vara på livet!

Kram och kärlek
Ann




Inga kommentarer: