måndag 19 februari 2018

Full fart!


Här är det full fart igen!
Det är mycket som ska tillverkas inför våren och sommaren då vi öppnar gårdsbutiken, samtidigt som vi ska får klart vårt sommarprogram uppe på logen. Det pusslas och byts alltid lite datum men snart så!
Det är nu allt händer på samma gång!

Kimonon på bilden finns i begränsad upplaga här

Efter vinterns lågmälda och lugna period inser jag hur tiden har rusat fram sedan vi kom hem från Sydafrika och vår långa resa där.
Mina blogginlägg blev något tätare men nu har det gått hela två veckor sedan jag uppdaterade här.


Vi tog oss i alla fall en mycket skön och ledig helg då vi firade10 år tillsammans!
Detta gjorde vi med att gå på Pustervik i Göteborg för att se Sarah Klang med våra vänner från Stockholm.
Vilken stjärna! Den rösten och den sättningen! Stort Wow på den och jag kan ju bara ana hur långt denna tjej kommer att gå om det börjar så här bra redan nu. 
Hon är verkligen på allas läppar nu...


Ridån öppnas och en cool enorm neonskylt pryder scenen. 
Jag är faktiskt  fortfarande helt tagen av hennes framförande! 


Fick ingen bra stillbild för jag koncentrerade mig på att filma istället :-)


På söndagen kom jag äntligen igång med att måla med akvarellfärgerna jag köpte.
Jag hade tänkt måla under vår semester men fick inte ens med mig alla mina saker.


Jag målade mycket förr. Både när barnen var små och när jag gick min Designutbildning men det är säkert 10 år sedan jag höll i en pensel. Jag ville så gärna göra någonting annat utanför det jag gör om dagarna med mina textilier, så jag köpte en kurs på nätet som Hanna Wendelbo har gjort i samarbete med Brillbee.

Jättekul! 
Framförallt är det väldigt rogivande.

Tror att hon har lite rabatt på den där kursen nu...


Jo förresten, jag letar med ljus och lykta efter den här bäddsoffan Söderhamn från Ikea, som vi har i vår lilla kammare och extrarum. Den verkar ha utgått ur deras sortiment. Men om du vet någon som säljer en får du gärna hojta till!


Må fint!

Håll utkik på facebook för snart släpper vi sommarprogrammet!

Ann






Inga kommentarer: