måndag 5 januari 2015

Gästrummet som äntligen fick karaktär...



Vårt lilla projekt under ledigheten är nu klart...




Jag har i ett tidigare inlägg berättat att detta rum, som för övrigt var ursprungsköket i vårt hus, var det första rum som tapetserades under renoveringen,men som inte fick de tapeter det förtjänade.

Tapeterna som jag beställde från London var i fel färg och jag hann helt enkelt inte skicka tillbaka dem och invänta nya. Det fick bli gula tapeter med ett svagt vitt mönster, fina, men de passade faktiskt aldrig in i vårt gamla hus från 1845.
De hann i alla fall sitta i tre års tid men jag fick aldrig den där rätta känslan.





På stolen den ljuvliga morgonrocken i mjukaste t-shirtkänslan

Så äntligen bestämde jag mig för att ta tag i och förändra rummet med tapeten Falsterbo Trellis som Hanna Wendelbo designat för Boråstapeter.
Det blev en sådan skillnad! Rummet har fått en mycket mer ombonad känsla och karaktär. 

Den karaktär ett rum i ett hus från 1845 verkligen förtjänar.

Må så fint,
Ann




2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint och luftigt sovrum, ser ut som sommar där inne. Jättesnyggt. Kraaam Pia

Unknown sa...

Hej Pia! Tack jag blev jättenöjd :-) Kram till dig!