torsdag 26 september 2013

Torsdagstema Fabriken

TEMA BADRUM

Godmorgon!

Klockan slår strax 08.00 här i New york så det är snart frukost, men först ut blir ett av Fabrikens torsdagsteman som den här veckan är badrum eller hall. Jag måste göra denna lilla angenäma uppgift för att söka medlemsskap där och lovar att återkomma om gårdagens annorlunda och otroligt vackra ställe vi var på!
Så det får bli en "cliffhanger" ;-)


Mitt inlägg idag blir om vårt badrum.



Vi har valt ett engelskt Victorian tiles till vårt badrum. Vi valde även pärlspont på väggarna samt tapeter. Tapeterna kommer från Colefax och Fowlers kollektion Darcy Pewter.



Nästan alla möbler vi köpt till huset är secondhand, reafynd, möbler som redan fanns mm mm. Detta skåp köpte jag för 350:- Det var då gult...Spegeln fyndade jag säkert ett år före.
Det ska in en tvättmaskin där rören ligger vid murstocken, och även ett badkar med lejontassar...
Vi hade ingen aning om vilka färger vi skulle ha i badrummet alls men allt föll på plats och passade riktigt fint tillsammans! Det är ju det som är en av de bästa känslorna med att skapa!




Vår bastu. Här började min svärfar en gång på 1970-talet med en dusch men den blev aldrig klar...







Som sagt jag lovar att återkomma senare så ska ni få se något annorlunda...!

Nu time for breakfast and another day in New York City,

Kram Ann

Inga kommentarer: