fredag 11 oktober 2013

Hemma igen...

Jag har kommit hem igen efter min ryggoperation som gjordes måndagen den 7 oktober. Allt verkar ha gått bra, förutom lite oroväckande feber igår kväll...men håller tummarna och ber om en komplikationsfri rehabilitering nu. Den kommer att ta tid, så nu gäller det att plocka fram envishet och tålamod och låta det ta den tid som krävs med ökad successiv träning igen...och en ny väg framåt i en smärtfri tillvaro...


Det är ju inte tal om att åka till landet den här helgen, jag kan inte sitta upp mer än korta stunder...men helgen före operationen var vi där...


 ...och då plockade jag upp små paket med fina små saker vi köpt under vår resa i USA...








Ute är det verkligen höst nu Förra helgen regnade det, idag har det varit en fantastiskt fin höstdag...och jag längtar så efter att få flytta in i detta rum på landet nu...





 
Vår kära snickare har så äntligen gjort nya säkra plana trappsteg i vår gamla trappa. Den lutade så kraftigt att jag ramlat flera gånger i den. Så nu ska den bara målas och räcket ska fixas...men det får bli senare...





Lite ljung kom på plats på trappan innan sjukhusvistelsen också. Hoppas kunna åka upp nästa helg, liggandes i framsätets passagerarstol...för väl där kan jag lika gärna vila och ta korta promenader ute i friska luften!

Kramar från mig!

Inga kommentarer: