onsdag 12 februari 2014

Vårplaner...


Onsdag och idag vill ljuset in,äntligen!

 

Igår var det ljust fram till ca 5-tiden så det blir ju bara bättre och bättre :-)
Jag har börjat planera vår utemiljö för det ska grävas en del innan så jag kikar på inspirationsbilder från nätet
Nu när vi är så när som klara inne i huset så vill vi äntligen få ordning på utsidan av huset.




Idyllisk uteplats som jag kan titta på om och om igen, 
fullt möjlig att utföra på vår baksida där vi har mycket plats...
Jag vet inte om detta är Ernst projekt från Kolsva (?) för i bildarkivet på nätet
fanns ingen information om det. Hur som helst så är det så här tankarna går.
Att bygga ett rum i trädgården med ett öppet "tak" och spaljéer på sidorna som väggar.
På så sätt kan man spänna upp en segelduk när det börjar regna...





Grusgångar ska vi ha  runt hela huset istället för rabatter
med stora lösa krukor man kan ta in och ut så det blir lättskött.
Men frågan är om det ska ligga grus på uteplatsen också eller plattor...
Det blir mer gammaldags trädgård med grus...
men man kan ju blanda :-)


Förra sommaren var ju ovanligt varm och underbar så jag kan bara se att det ska bli en likadan i år :-)
Vi har en stor plats på baksidan av vårt hus där ett ganska stort projekt är möjligt...
Där vill jag sitta i sommar med familj och vänner 


Nu ska jag ringa grävaren här i trakten...

En skön onsdag önskar jag er!
Ann



Källa bilderna (okända?)är hämtade från nätet







Inga kommentarer: