tisdag 16 december 2014

Tapetplanerar mitt i julstöket...



Mitt i julstök och julens förväntningar stannar jag upp och beställer tapeter till ett av de första rummen som tapetserades i huset som vi totalrenoverat.

Ni som har renoverat ett hus eller en lägenhet vet vad jag pratar om, när snabba beslut ska tas och man inte riktigt är där ännu, men det bryr sig inte hantverkare om för då plötsligt ska elementen upp!

Ja, så var det, jag hann inte med i alla beslut som skulle tas och beställde snabbt en tapet som visade sig ha fel färg än den jag beställt (hela vägen från England och jag varken hann eller orkade skicka tillbaka dem) och som av någon anledning inte riktigt stämmer in med de övriga rummen som jag blivit så nöjd med.

Nu är det ju även så att när man står i ett så pass enormt stort projekt som en totalrenovering av ett hus på över 200 kvm så är det inte konstigt att allt inte kan fall på rätt plats med en gång...
Det får ta sin tid men nu vill jag alltså få till även detta rum med rätt känsla som är värdigt ett hus byggt år 1845 .

Så med några månaders vila från renovering har jag nu bestämt mig för att tapetsera om detta rum (som för övrigt var ursprungsköket i huset) men den här tapeten från Boråstapeter designad av 
Hanna Wendelbo 


Boråstapeter Trellis Leaves
Trellis Leaves Boråstapeter Falsterbo II


Det blir ett lagom mellandagsprojekt :-)


Ha det nu så fint därute,
Kram
Ann

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Det tror jag kommer bli ursnyggt och passande i ert gamla hus. Vilka tuffa påsar du visar i förra inlägget. Kraaaam Pia

Unknown sa...

Hej Pia och tack snälla för fina ord<3
Kram!