lördag 27 januari 2018

Årets första blogginlägg

Lördagen börjar vackert. Jag släpper ut N i den frostiga gryningen och drar ett djupt andetag. Jag bara står där i dörröppningen och njuter.
Det är min lilla morgonmeditation, och den finaste starten på dagen att bara ta in allt som är i min närhet.


Idag ska jag städa undan julen i min ateljé. Vi har bara varit hemma en vecka efter vår långa semester i Sydafrika och allt ser ut som när vi lämnade en vecka före jul.





I måndags åkte vi på årets första jobbresa. Vi var i Norrköping på musikkonferens i två dagar för att träffa musikagenterna och andra arrangörer som kom från alla delar av Sverige.





Mässan var väl organiserad i många olika otroligt coola lokaler i den gamla textilstaden som maken informerade mig om (!) och sista kvällen när vi var i Värmekyrkan för middag och showcase inkluderad massor av artister på scen samt utdelning av Live Apan så tog våra fina vänner och kollegor Uport Musikweekend hem priset för årets bästa arrangemang!
Så värdiga vinnare och helt underbart att det gick just till arrangörer här i Ulricehamn!
Grattis igen Sebastian och härligaste gänget!



Vi är verkligen fulltankade med ny energi (och lite nya tips på artister) från både sol och musik så nu ska vi sätta oss och planera för sommarens konserter i Hermans lada bland annat och försöker boka in minst sju akter från juni-augusti. En promenix i skogen i det fina vädret ska vi hinna med oxå.
Alla evenemang som vi har i ladan kommer att läggas upp på vår Facebooksida Hermans lada.
Jag kommer även att nästa vecka börja på beställningar som har kommit in och även på lite nyheter. Bland annat nya kimonos. Vår Kimono-Wa i ekologisk bomullsjersey finns i webshopen.



Underbart blå och underbart mjuk!
Njut av helgen det ska jag göra!
En reseskildring från Sydafrika kommer även i ett seperat inlägg!
Kram
Ann

Inga kommentarer: