onsdag 23 juli 2014

Olika platser i vår trädgård...



 Godmorgon onsdag!

Jag är visserligen av den morgonpigga typen som tycker om att vara med när dagen gryr...men inte hur tidigt som helst. Katten jamar vid halv fem om morgnarna och just nu släpptes han ut och jag kan inte somna om...
Så jag skriver ihop ett inlägg om olika sittplatser i vår trädgård istället...




Det är oftast här jag startar min dag, på den enkla stentrappan vid glasverandans entré...
Eftersom jag både vaknar tidigt och dessutom oftast är hungrig efter någon timme så sitter jag gärna här med min lilla frukost och blickar bort längs den slingriga vägen som leder bort till den lilla dammen.




När solen gassar på som den gjort i flera dagar är det skönt att sitta under ett av äppelträden i vår trädgård och svalka sig lite...



Den här stolen har jag rustat upp med nytt tyg som jag fann i en tygaffär i Göteborg.
I källaren hade de den här stuvbiten kvar som är ett tyg från slutet av 60-talet!
Så den gamla stolen fick behålla sin tidstypiska stil och jag är supernöjd!





Här vid entrén på gaveln sitter vi gärna tillsammans när solen ligger på om morgnarna men inte är så varm...Så nu dessa varma dagar som varit väljer vi att sitta på baksidan istället för att äta frukosten i skuggan. Bilden är från en morgon för en vecka sedan, då var det lite kyligare...




Denna bild är tagen när vi hade kusinträff hos oss i början av juni då passade det perfekt att duka upp långbordet på baksidan av trädgården!






Så har vi vårt alldeles nya trädäck på gaveln. Här har vi kapat enorma träd till hälften mot grannens sida för att få in kvällssolen. Träden var urgamla och vi ville åstadkomma en förgrening längs sidorna istället för på höjden, vilket visade sig vara helt rätt för träden har verkligen tagit fart med nya skott och grenar!


Det är så här vi rör oss runt om huset i vår trädgård. Oftast söker vi solens värme, men nu har vi sökt oss till skugglägen då solen varit otroligt varm (tacksam!)
Men min favoritplats är stentrappan och där sitter jag gärna ensam en stund med mitt kaffe innan mannen vaknar... 


Ha det så fint!
Ann



2 kommentarer:

Scottish Moments sa...

å så mysigt!!
Särskilt morgnar är ju så mysiga, tyvärr sover jag nog bort en stor del av dem... får bli ändring på det:)

Ha en fortsatt fin sommar!

Hälsnignar från ett ljummet Skottland

Unknown sa...

Ja jag älskar morgnarna var jag än befinner mig! Att höra en stad vakna utomlands tex...eller som nu om somrarna ,öppna dörren och ta ett steg ut barfota...Hoppas du njuter i Skottland ! Krsm!