söndag 18 januari 2015

Tevagnen som kom hem igen...


En vacker tevagn har hittat hem till oss...

Jag kan inte påstå att jag har letat speciellt efter just tevagnar men inser nu hur smidigt och fint det är att ha en.
Just den här lilla hopfällbara godingen i teak är från 1960-talet.

Kudde och handduk med text finner du här

Men för att berätta hela historien så var det min mamma som fann den här tevagnen för några år sedan då hon bodde på Teneriffa och var på besök hos oss här hemma.
 Vi har båda ett stort intresse för gamla saker och jag blev lika kär i vagnen som hon blev. Hon önskade sig vagnen i present då hon fyllde år, så tevagnen köptes in och packades ihop för att skickas  till henne och den tog minsann god tid på sig att hitta fram.

Jag tror dock inte att den användes så mycket där på ön...


De fina tekopparna Musselmalet från Royal Copenhagen har jag fått av min lilla dotter. Hon bor i Köpenhamn och hon visste att jag pratat om dem länge och att de är lättare att få tag på där...


Ett år senare flyttade den med mamma till Sverige då hon bestämt sig för att flytta hem igen efter sina elva år på ön. Tevagnen följde med i flyttlasset tillbaka men fyllde inte riktigt sin funktion hemma hos henne. Den blev mest ståendes i ett hörn lite bortglömd och undangömd vilket jag tyckte var så synd. Så jag föreslog att vi skulle byta tevagnar med varandra! Vi hade en som egentligen var lite för stor för oss och som inte fyllde sin funktion här.
Sagt och gjort, hon fick vår tevagn och vi fick hennes!

Mamma fick en vagn som passade henne perfekt och som används som sidobord och vi fick smidig liten vagn som vi kan flytta med oss som extrabord, t.ex. ut på verandan.

Jag lovar att mamma blev nöjd hon med och jag, ja jag är mer än helnöjd ;-))

Ha det så fint och var rädd om Dig  

Kram 
Ann






2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Snygg och annorlunda variant på tevagn. Kul att den kom hem till er.... Kraaam Pia

Unknown sa...

Ja visst är den lite annorlunda Pia! Kollade just in dina tre (!!) bloggar! Fina! Kram!