söndag 17 april 2016

Ladan är tömd...


Vi är äntligen klara med tömningen av ladan.

Ett par veckor har det tagit men nu var bägge sönerna och även makens bröder här hela helgen för att göra den allra sista tömningen.


Anders x 2
Maken till vänster och Anders till höger som arrenderar mark av oss för bland annat sina kor. Han har bott här i byn i hela sitt liv. Det finns så mycket historier att lyssna till.


Båsen är tomma på djur sedan många år men även på all bråte som vi har slitit och släpat ut härifrån...


Här inne i ladan ( i en spilta längre bort) stod hästen Pillan en gång i tiden. 
Det berättas om henne i dagböckerna som finns kvar. 
En ilsken häst som blev from som ett lamm när skäggiga, rödhåriga karlar kom in :-D


Det allra sista som vi gjorde var att ta ur alla fönster.Jag tänkte att jag ska använda dem till mitt växthus. Det känns lite vemodigt nu, för jag tycker att fönstren i ett hus är som husets själ...

Nu blev ladan faktiskt lite ledsen och ser  verkligen inte så vacker ut längre.


Det känns fint att vi fick klart staket och grindar i somras då ladan fanns kvar. Det fanns ju staket förr här på gården och grusgångar, men gångarna hade vuxit igen och staketet fanns ingenting kvar av.
Den här bilden blir alltså lite historisk nu. 

Men jag är så övertygad om att det nya som byggs upp kommer att bli så bra och som vi kommer att ha stor nytta av i framtiden!

Jag har ju mina små planer ;-)

Må så fint och kramen från mig!

Ann




Inga kommentarer: