onsdag 13 april 2016

Vi börjar med att lägga om taket på ena delen av ladan...




För er som har hängt med ett tag så vet ni kanske om att vi har satt igång vårt megaprojekt med renoveringen av ladan. 
För er som är nya säger jag välkommen hit!

Det känns hisnande och spännande och som jag sa så otroligt stort, nästan större än när vi renoverade huset. Kanske för att vi faktiskt ska riva ena delen och bygga upp en helt ny...fast i gammal stil.

De två översta bilderna är den delen av ladan som vi sparar. Där har vi börjat lägga om taket som vi plockar från den delen som ska rivas, det är den delen som vi vill kunna använda i framtiden.

Så vi återvinner så mycket som vi kan av det som finns kvar.
Alla gamla fönster tänker jag använda till mitt lilla växthus som jag har tjatat om länge nu.

Här är det återanvändning som gäller och det älskar jag!

Kika gärna på tidigare inlägg om hur ladan kommer att se ut.

Hoppas du fortsätter att följa oss på resan!
Tack för att du kikade in hos mig,

Kram
Ann

Inga kommentarer: