onsdag 22 juni 2016

Det går lite för fort...



På fredagen stod det i knopp. På söndagen var de fullt utslagna. Stöden räckte inte till så jag tog in en rejäl bukett och satte i trappan vid entrén.


Jag önskar att pionerna blommade längre tid. Jag ska leta efter fler sorter så jag kan utöka min lilla pionoas.


Nu är det inte många kvar och de vita jag planterade förra året verkar dröja på sig...


Det slår ut överallt och just här vid den gamla grinden växer det helt galet vackert och vilt.


Schersminerbuskarna bär så många blommor i år.
Jag vill hejda tiden lite. Vill hålla kvar och dra ut på sommartiden...


Jag väntar ju med stor förväntan på att sommarblommorna från fröna som jag sådde ska komma upp på ängen där och när de väl kommer så står de ganska länge :-)

Det är dagar kvar till midsommar så idag ska jag börja planera lite för midsommarfesten som vi ska hålla. 

Må så fint och njut av allt!
Kram
Ann



Inga kommentarer: