lördag 25 juni 2016

Midsommarfirande...



I år är det första gången vi firar midsommar i vårt hus. På riktigt...och vilket väder vi fick!


Vi dukade upp i pergolan med solskydden/markiserna som jag äntligen fick klart med tyget och lyktorna som är köpte här



Anders tillsammans med sin familj från alla år då han bodde i Stockholm.De träffas inte så ofta numera och bilden är fångad i ett sådant lyckligt ögonblick.




Traditionell midsommarlunch...


Blåklint, en riktigt favorit hos mig. Överhuvudtaget är det blåa blommor som ligger mig varmt om hjärtat. Eller ja, alla blåa nyanser i allt faktiskt...Blåklint är så enkel, så skir och robust på samma gång. Nästan som lavendelstjälkar...


Det blev förstås en midsommartårta, men inte den traditionella med sockerkaksbotten och vispad grädde som jag brukar göra,utan en fryst jordgubbstårta med chokladbotten och daimbitar i...  








Det blev faktiskt en paus med promenad i skogen och yatzyspel på gräsmattan mellan all mat.






Har ni inte provat Silviaost tillsammans med frystorkade jordgubbar och ett glas Champagne så gör det...Ljuvliga smaker tillsammans (Silviaosten är den helvita och den heter egentligen Brillant-Savarin ) vi köper den hos Din Deli i Ulricehamn, där man får superfin service och många närproducerade produkter.





Det blev sent igår..vi satt här ute länge, så skönt och en midsommarafton att minnas.


Mina solcellslampor från Claes Ohlson hamnade tillbaka i äppelträdet och i körbärsträdet. Tycker så mycket om dem...

Jag hoppas att din midsommar är fin var du än befinner dig.
Tack för att du kikade in här hos mig och kram!

Ann




Inga kommentarer: