torsdag 16 juni 2016

Väntan och trädgårdspyssel...


Mina luktärter klättrar nu så fint på den där gamla trådställningen för linnetråd som jag hittade. Jag hoppas verkligen på att snart få se de där underbara blommorna och plocka in en bukett. Terrakottakrukorna till dem hittade jag här Den andra stora underbara krukan med lavendel i är köpt här


Jag hittade en ljuvlig växt - Million Bells som jag inte kunde motstå. Den får stå här på mitt DIY bord gjort av gamla golvplank tillsammans med den där urgamla fotogenlampan i gult som åker fram varje sommar här.


Så fort jag kan är jag i trädgården för att äta min frukost, lunch eller middag. Jag fångar alla små stunder för detta är den ljuvligaste tid som vi har här uppe i norr.
Bänken är provisorisk, jag har tänkt gjuta en bänk i två år nu. Kan hända att det sker nu i sommar...
I ekfatet som fortfarande luktade vin växer en vacker ormhassel och i den har jag även satt indankrasse. Ska bli spännande att se blommor på den snart.


Tomaterna har fått flytta ut i mitt DIY projekt - ett tillfälligt växthus av gamla fönster mot solväggen här. Gillar fiffigheten själv ;-))


Så kom äntligen den vackraste grinden av alla upp i trädgården vid den tredje och sista grindstolpen av handhuggna stenar. Här ska läggas duk, en stor sten som trappsteg och grus. Vi bara älskar detta mästerverk som är ett rent hantverk gjort av Paulinas man Herman när de levde här på gården tidigt 1900-tal...

Vi lämnade in den för blästring och ommålning ( själva blästringen tog många timmar fick vi veta...) Men visst blev den otroligt vacker nu :-))

Så, nu går vi och väntar på att grunden till nya ladan ska gjutas. När den väl är gjuten kan det börja hända saker som syns...;-) Ni vet hur mycket och lite tråkigt det kan vara med allt grundarbete som är ett måste men visst blir man lite otålig ibland :-)

Kram och må så gott!
Ann




2 kommentarer:

I min smak sa...

Fiffigt växthus!
Susanne

Unknown sa...

Hej Susanne! Tack jag tyckte själv det blev ett fifigt växthus :-)